Odstoupení od smlouvy
Pokud nakupujete zboží na dálku (například přes náš e-shop), máte jako spotřebitel právo do 14 dnů od převzetí zboží odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu.
Pro odstoupení můžete využít náš vzorový formulář, který naleznete níže, nebo nám tuto skutečnost oznámit jiným jednoznačným způsobem.
Upozorňujeme, že odstoupení od smlouvy neslouží k řešení reklamací – reklamaci může kupující uplatnit pouze v případě vadného plnění.
Jak postupovat
- Informujte nás do 14 dnů od převzetí zboží, že chcete odstoupit od kupní smlouvy (e-mailem nebo poštou).
- Vyplňte vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy (najdete jej níže) – nebo uveďte veškeré údaje ze vzorového formuláře jiným jasným způsobem.
- Zabalte zboží bezpečně a přiložte formulář nebo fakturu, aby bylo možné objednávku identifikovat.
- Zašlete zboží zpět na naši adresu. Zboží je nutné vrátit nebo osobně doručit do naší prodejny nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy (§ 1831 OZ).
- Po doručení vráceného zboží vám vrátíme peníze – nejpozději do 14 dnů, zpravidla stejným způsobem, jakým proběhla platba (pokud se nedomluvíme jinak).
Vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy
Vyplněný a podepsaný formulář můžete přiložit přímo k vracenému zboží a zaslat jej v jednom balíčku. Pokud je to pro vás pohodlnější, můžete formulář vyplnit, naskenovat a poslat e-mailem na adresu info@milata.cz
Pokud se rozhodnete formulář přepsat ručně nebo jiným způsobem, uveďte prosím všechny údaje obsažené ve vzorovém formuláři. Formulář musí být kompletní – v případě, že některá pole budou chybět, nebude možné odstoupení od smlouvy uznat jako platné.
Důležitá upozornění
Odstoupení od smlouvy se řídí ustanoveními občanského zákoníku (§ 1829 a násl.), příslušnými nařízeními vlády a Všeobecnými obchodními podmínkami společnosti MILATA s.r.o.
Toto právo se vztahuje pouze na zásilkový prodej a jiné nákupy na dálku (nákup přes e-shop). Pokud zboží zakoupíte osobně v kamenné prodejně, právo na odstoupení bez udání důvodu se neuplatní.
Pokud kupující objednává zboží nebo služby v rámci své podnikatelské činnosti, samostatného výkonu povolání nebo jako právnická osoba, nevztahují se na něj práva vyplývající z právní ochrany spotřebitele. V takovém případě se smluvní vztah řídí Všeobecnými obchodními podmínkami společnosti MILATA s.r.o.
V případě chybějící nebo výrazně poškozené identifikační známky může prodávající odstoupení od smlouvy zamítnout z důvodu nemožnosti jednoznačně ověřit původ zboží.
Prodávající vrátí kupujícímu všechny přijaté peněžní prostředky včetně nákladů na dodání zboží. Pokud však kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání, který prodávající nabízí, bude mu náhrada nákladů na dopravu poskytnuta pouze ve výši odpovídající nejlevnější dostupné variantě.
Pokud nám zboží zašlete na dobírku, zásilku nepřevezmeme a bude nám automaticky vrácena jako odmítnutá.
Náklady na vrácení zboží při odstoupení od kupní smlouvy hradí kupující, a to i v případě, že zboží nelze poslat běžnou poštou (např. u rozměrných nebo těžkých autodílů). Prodávající je oprávněn odečíst své skutečně vynaložené náklady spojené s vrácením zboží z částky, kterou má kupujícímu vrátit.